7 Eylül 2007 Cuma

Çin'in 1 trilyon dolarlık silahı gümmmmm!


Geçen hafta içinde Referans'ta bir haber üzerine çalışıyordum. Malum iki aydır piyasalar, abd verileri, mortgage sektörü vs.. ile yatıp kalkıyoruz. Yine bu tür haberlerin arasında boğulmuşken ve "bakalım bugün abd'den hangi kötü haber gelecek" diye beklerken bir baktım ki Çin elindeki abd tahvillerini satmaya başlamış!!!
Şimdi bu ne demek... Gazetede haberi "Çin abd tahvilleirini elden çıkarıyor, abd'de resesyon beklenenden önce gelebilir" şeklinde verdik.
Çin'in elindeki toplam döviz rezervi.ne bakarsak bu şu anda 1 trilyon doları aşmıl durumda. Nedeni tabiki hiç şaşırtıcı değil, şimdi orada burada zarralı diye fırtınalar estirilen ucuz ürünlerinin ihjracatından kazandığı dolarlar eurolar vs. daha neler neler..
Bu rezervin 300 milyar dolarlık kısmını ise ABD Hazinesine ait tahviller oluşturuyor. Ideaglobal'den bir ekonıomist amcamızın belirttiğine göre de piyaslaardaki türbülans başladığındna bu yana Çin 48 milyar dolarlık abd tahvilini elden çıkardı. Üstelik bunun 32 milyar dolarlık kısmını da sadece son 2 hafta içinde gerçekleştirdi.

Çin komünist yumurtasını kırmaya başladı başlayalı, köleden farksız karın tokluğuna çalışan ucuz işçileri sayesinde bir ihracat imparatorluğu kurdu mu, kurdu.. Her ne kadra şimdi diş macunundna oyuncağa hatta giydiğimiz pijamaya kadar her Çin malının zehirli, olduğu iddia ediliyor olsa da..

ps: Bu arada Mattel Türkiye'de çalışan bir arkadaşım geri çektikleri Çin malı ürünleri için kendilerine geri dönen bazı tüketicilerin "Barbie'ye dokunsam elim erir mi?" gibi absürt sorular bile yönelttiğini söylediğinde içtiğim çay bir anda haram olmuştu..belirteyim istedim!!

ps2: Yaw bunu söylemeden de edemiycem!! Allaşkına bunca yıldır Çin'de yatırım üretim yaparsın, Mc Donalds çocuk menülerindeki oyuncakları bile Çinli çocukların üretmesine göz yumarsın da şimdi mi aklına dank eder Çin ürünlerini geri toplatmak, yasaklamak? 10 yılın üzeirnde orada üretim yapan abd firmaları var. Bana bu tavır çok da samimi gelmiyor bu yüzden. Baktılar inatçı Pekin para biirmi yuanı revalüe etmeye niyetli değil, haydi salla köküne köküne.... ABD hükümetinin iş çevrrsi ile yürttüğü ortak bir politka mıdır nedir anlayamadım gitti...


Ancak Çin'in elindeki abd tahvşlleirnin ciddi oranda azaltması gidip gelir yine kendisini vurur. Ne olur abd resesyoına girer, ama bu ülke ile arasında 202 milyar dolalrlık devasa bir dış ticaret açığı sağlamış olan Çİn'in ihracatıb da kopma noktasına gelir, ihracattan başka bir şeye odaklanmayan Çin ekonomiis de ihracattaki yavaşlamadan büyük zara görür..

Bu yüzden Çin'in elindeki abd tahvilleirnin büyük bir kısmını elinden çıkartacağını düşünmüyorum.
Bugün Referans'daki Çin haberi ile ilgili olarak Sayın Kerem Alkin aradı bizim servisi. Ona göre Çin'in elinden abd tahvili çıkarması tamamen tahvillerin faizlerine bakılarak yapılmış bir kar realizasyonundan ibaret. Telefonda hemen hızlı hızlı anlattı..

Çin kar realizasyonu amacıyla abd tahvillerini satmaya başlamış olsun olmasın bana göre bu bir şekilde abd'yi rahatsız ediyor. Kar amaçlı da olsa yapılan satışlar son dönemde artık makus kaderime boyun eğiyorum, gelen vurdu giden vurdu triplerinde olan abd ekonomisinin resesyon korkusunu iyice kamçılıyor..

Hiç yorum yok: